Eerste weekje project overleeft. - Reisverslag uit Lelydorp, Suriname van Mariëlle Noorel - WaarBenJij.nu Eerste weekje project overleeft. - Reisverslag uit Lelydorp, Suriname van Mariëlle Noorel - WaarBenJij.nu

Eerste weekje project overleeft.

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

14 Maart 2016 | Suriname, Lelydorp

De eerste week op ons stageadres zit er alweer op. Dat ging niet geheel zonder gezeur en commentaar.

Onze eerste stage week was een beetje een chaos. Onze begeleider was van maandag t/m donderdag afwezig waardoor het niet duidelijk was wat er van ons verwacht werd. We hebben vele uurtjes mogen doorbrengen in de crèche om op 1 of twee kindjes te passen. Dit was volgens mij niet helemaal waarvoor wij kwamen. Maar we hebben er ons eigen feestje van gemaakt en we hebben het overleeft ;). Onze begeleider vanuit Nederland is vrijdag ook bij ons op stage geweest en we hebben het over van alles gehad. Gelukkig hebben we nu meer duidelijkheid en zien het wel zitten om hier vier maanden te werken.

Na onze wat tegenvallende eerste dag hebben we onszelf opgevrolijkt door naar de Surinaamse ''Appie'' te gaan. Daar liep ik met een big smile op mijn gezicht langs alle schappen. Vooral de koekjes en chocola afdeling was erg intrek. Eindelijk een normale supermarkt gevonden!!
Bij ons in de buurt zijn vooral veel kleine supermarkten die ook wel ''de chinees'' wordt genoemd. Hier kan je op zich wel een aantal boodschappen halen alleen moet je soms wel even de houdbaarheidsdatum checken. Mayonaise van 2014 smaakt vast niet meer zo lekker nu. Wel hebben ze een voorraad aan blikgroenten, bij gebrek aan een blikopener heb ik geleerd hoe je zelf met een lepel een blik kan openen.

Ook hebben we een bezoekje gebracht aan de centrale markt. Dit is erg bekend in Paramaribo. Na een fietstochtje naar de stad werden we eerste geïnterviewd door de lokale tv. Het was immers nationale vrouwen dag. In het beste Engels van de cameraman werden we gevraagd of hij ons mocht interviewen. Toen hij er achter kwam dat wij gewoon Nederlands spraken verliep het gesprek een stuk makkelijker. HAHA
Eenmaal aangekomen bij de Centrale markt kwamen we erachter dat we beter in de ochtend konden gaan. De marktkramen waren al aardig leeg. Dus dit staat nog wel op onze planning, maar nog tijd genoeg.

Afgelopen week was ook mijn huisgenootje jarig. Dit hebben we natuurlijk wel even gevierd met taart. De taart konden we alleen pas de dag erna eten want mijn lieftallige boven buren waren vergeten om de taart uit de vriezer te halen. XD Maar ook de volgende dag smaakte hij nog uitstekend!

Vrijdag 13.00 uur. Hier keken we vanaf maandag al naar uit. WEEEEEEKEND!! Dit hebben we gevierd met een twee uur durend middag dutje en een nachtrust die om 21.00 uur s'avonds al begon. Toch wel zwaar die stage dagen van 7.45-13.00 uur.

Het weekend hebben we heerlijk gerelaxt bij COLAKREEK. Dit is een soort beekje met heel bruin water wat dus op cola lijkt, vandaar de naam waarschijnlijk. haha
Colakreek ligt ongeveer 50 km buiten Paramaribo maar over deze tocht hebben we wel anderhalf uur gedaan, met ongeveer 5 keer een bijna crash ervaring. Dat bijna de helft van de Surinamers zonder rijbewijs rijdt dat hebben we inmiddels al wel gemerkt.

Verder vermaakt ik mij hier goed! Ik ga al steeds meer richting de brownie bruine tint. Mijn benen beginnen wel steeds meer op het Himalaya gebergte te lijken met al die muggenbulten. Tegenwoordig staat onze ventilator niet binnen maar buiten, om de muggen een beetje weg te houden. Ook hebben we al kennis mogen maken met ons huis PAD, die is wel drie keer zo groot als de padden die ik vanuit Nederland ken.
Een en al gezelligheid dus!

https://uploadly.com/zkx0ofd7
Dit is een link van een filmpje van een huisgenoot. Om een kleine indruk te geven van waar ik terecht gekomen ben :).

Veel liefs,





  • 16 Maart 2016 - 14:09

    Gerrieke:

    Hoi Pel,
    Verrassend leuk ziet het er allemaal heel gezelli uit , alleen die muggen die mis ik hier niet haha!!
    Zo stage heb ik helaas nooit meegemaakt........

    Veel plezier me alles,

    Dikke knuffel Gerrieke

  • 16 Maart 2016 - 14:25

    Greetje:

    hee pellie

    Mooie foto,s hoor ik kan alleen de link niet openen ha ha.
    Hopen dat je nieuwe project iets uitdagender word.
    Maar dat gaat helemaal goedkomen.
    Succes moppie.
    Dikke kus van ons allen en de groetjes van oma,s en opa,s.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 318
Totaal aantal bezoekers 4999

Voorgaande reizen:

27 Februari 2016 - 28 Juni 2016

Eerste Avontuur

Landen bezocht: