van -2 naar 30 graden - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mariëlle Noorel - WaarBenJij.nu van -2 naar 30 graden - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Mariëlle Noorel - WaarBenJij.nu

van -2 naar 30 graden

Door: Mariëlle

Blijf op de hoogte en volg Mariëlle

06 Maart 2016 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal,
Op deze pagina ga ik komenden maanden bijhouden ( ik ga mijn best doen) wat ik allemaal beleef hier in Suriname. Voor de mensen die het leuk vinden, kan je je aanmelden voor de mailinglijst, dan krijg je automatisch bericht als ik een nieuwe blog geschreven heb.



Tot over 4 maanden!
Ik weet niet meer hoe vaak ik DAT de laatste week voor vertrek wel niet heb gezegd. En op Schiphol natuurlijk ook nog een aantal keer.

Vorige week is mijn avontuur begonnen. Naar een vlucht van 8,5 uur waren we sneller dan verwacht aangekomen in Suriname. Na vervolgens een busrit van anderhalf uur kwamen we bij ons huis. Een prima plek waar wij de komende vier maanden gaan verblijven. De mensen in onze buurt hebben bijna allemaal een hond en de meeste zelf 2. Zodra je dus langs het huis van iemand loopt beginnen die honden met blaffen en dan na een tijdje doen alle honden in de buurt mee. Gezelligeboel! Overigens heb ik nog nooit iemand de hond zien uitlaten hier...

Ik was altijd erg benieuwd hoe een jetlag zou voelen en of ik daar ook last van zou hebben. Hier kan ik nog steeds niet over mee praten. haha Volgens mij heb ik daar geen last van gehad. :)

De eerste dagen was het even wennen aan de warmte. Van een winterjas naar een korte broek en t-shirt. Dat was een omschakeling. Gelukkig hebben we airco in ons huis dus kunnen we af en toe de koud nog even opzoeken. (airco op standje diepvries).

Wij ( mijn huisgenoten en ik) hebben natuurlijk ook al een beetje de toerist uitgehangen in Suriname. Nu we deze week nog geen stage hadden moesten we er maar even van genieten natuurlijk. Zo zijn we naar de Palmentuin geweest, dit is eigenlijk een soort park met heel veel palmbomen. (haha klinkt vast heel logisch). Ook hebben we het presidentieel paleis gezien en zijn op de foto geweest met het bekende I love SU beeld. Een bezoekje aan de waterkant, dit is een lange weg langs de Suriname rivier, werd al snel een bezoekje aan het terras met PARBO bier.

De kennismaking op stage was erg leuk. Onze opdracht is en blijft nog een beetje vaag, maar daar zijn we inmiddels al wel aan gewend. Aankomende week hebben we een oriëntatie week om vervolgens te gaan beslissen aan welke opdracht wij komende weken gaan werken.

Afgelopen weekend hadden we een Poolparty met veel andere studenten. We zijn met een patybus door de stad gereden om vervolgens op het dak van een hotel verder te feesten.
Met een partybus rond rijden door de straten is hier in Paramaribo heel normaal. Wanneer er iemand jarig is, dan wordt er soms een bus gehuurd en ga je door de straten rijden. Deze bussen lijken een beetje op de rode engelse tourbussen die iedereen wel kent. De bussen zijn open aan de bovenkant zodat iedereen kan meegenieten van de muziek.

Ondanks dat er veel studenten in Paramaribo zijn voel ik mij hier wel echt een bleekscheet. Er wordt dus ook hard gewerkt aan een bruin kleurtje! :). De muggen hier zijn ook over vertegenwoordigd, smeren met deet, citronella kaarsen en onze stinkstokken (lees wierookstokken) zijn geen overbodige luxe. Vooral mijn rechterbeen is erg gewillig.

Dit is eigenlijk z'n beetje wat ik beleeft heb afgelopen week en mijn eerste indrukken van Suriname. Er zal vast snel weer een nieuwe blog verschijnen.

Tot snel,
Liefs


  • 06 Maart 2016 - 20:30

    Greetje:

    Lieve Pellie

    Heb je heel mooi opgezet hoor toppertje.
    Zo blijven we mooi op de hoogte wat daar allemaal gebeurt aan de andere kant van de wereld.
    De foto van afscheid op Schiphol was inderdaad jou begin voor een nieuw avontuur in het verre Suriname.
    Jij gaat daar een hele mooie tijd tegemoed daar ben ik van overtuig.
    Heeeeel veeeeel succes morgen op je eerste stage dag.
    Maar dat gaat helemaal goedkomen.

    Dikke knuffel van ons allen.

  • 06 Maart 2016 - 20:39

    Eva:

    Lieve Mar wat leuk om te lezen! & wat heb je al veel toffe dingen gedaan :)
    Ben benieuwd naar de rest van je avontuur, enjoy! X

  • 07 Maart 2016 - 04:40

    Bodine Van Houten:

    Ahh leuk marrie! ik ga alles lezen en heb me al ingeschreven op je mailinglist :) heel veel plezier komende tijd en ben blij dat je het er zo naar je zin hebt <3 xxx Bo

  • 08 Maart 2016 - 20:51

    Geerrieke:

    Hoi Pel, dank voor tip om je zo mooi te kunnen volgen daar in het gezellige Suriname!!
    Althans al ik het zo lees dan is het daar niet echt vervelend haha
    Veel plezier en succes, en we blijven je verslagen volgen, leuk hoor

    Groetjes xxx Gerrieke

  • 10 Maart 2016 - 08:41

    Anita:

    Leuk lieverd.

    Benieuwd naar de rest

  • 08 April 2016 - 09:53

    Soof:

    Heeeee bleekscheet!

    Moest erg lachen om je verhaaltjes haha!
    Ga nu je andere twee blogjes lezen.

    Kusjes soof

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariëlle

Actief sinds 06 Maart 2016
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 4960

Voorgaande reizen:

27 Februari 2016 - 28 Juni 2016

Eerste Avontuur

Landen bezocht: